מה הדבר שהכי קשה לכתוב?

מה הדבר שהכי קשה לכתוב?

אהלן אהלן,

יום אחד נכנסתי לחדר ישיבות עם עוד 11 איש  מחברת ייעוץ. ככה אני, בן אדם שחי על הקצה. היה שתיים בצהריים. היינו הם ואני ופרזנטציה ומקלדות וכל זה. 

ארבע שעות אחר כך, יצאנו משם גם עם 11 מאמרים.

 אני עושה לפעמים סדנאות כאלה, שבהן המטרה היא לא רק ללמוד, אלא בעיקר לעשות. לפעמים זה לוקח רק ארבע שעות, לפעמים טיפה יותר. אבל הרעיון הוא תמיד לצאת מהיום הזה עם חומרים לשימוש בבלוג הארגוני, בתקשורת או במקומות אחרים. לצאת עם תוכן.

וביום חמישי האחרון שוב נזכרתי שהמכשול הכי קשה והכי גבוה בכתיבה של מאמר או פוסט, הוא ההחלטה על מה בדיוק לכתוב. כי למשל, תחשבו על סטייליסט שמחליט לכתוב השבוע שלושה אייטמים:

אחד על חליפות מפונפנות. ואחד על נעליים צחורות. ואחד על מסגרות אטרקטיביות למשקפיים.

הוא מתיישב לכתוב את האייטם הראשון ומגלה שהנושא שלו הוא לא בדיוק, כי מה יש להגיד עם על חליפות מפונפנות. אז הוא מחליט לעבור לנושא השני, ומזהה שיש לו את אותה בדיוק: מה הוא יגיד על נעליים לבנות. הוא אפילו לא צריך לחשוב על הנושא השלישי. גם שם יש לו את אותה בעיה.

כלומר: זה שבחרנו נושא לא אומר שיש לנו מה להגיד עליו.

החוליה החסרה היא “מה קרה?” על מה אתה מדבר, ידידנו הסטייליסט?

על מה חדש בחליפות?

על מה קרה לחליפות של השנה שעברה?

על הליין החדש של המפונפנות ואיך הוא שונה מקודמו?

על איך בשלושה מהלכים קצרים אפשר להפוך חליפה מפונפנת לתלבושת קז’ואל?

על למה אתה חושב שזהו סוף עידן החליפות המפונפנות?

משהו צריך להתרחש. פועל. פעולה. אם לא קורה כלום – קשה מאוד לכתוב פוסט שיש לו ערך. אם אין התרחשות, הפוסט (או המאמר שלכם) הוא פוסטר. לא קורה בו כלום. הוא לא מגיע מנקודה אחת לנקודה שנייה. הוא לא אמירה על מוצר, שירות, נושא או תחום – אלא תיאור שלהם.

(תיאורים הם אף פעם לא מעניינים. היחידים שסובלים אותם הם מרצים לספרות, וגם זה כי משלמים להם על זה וכי יש פנסיה ושנות שבתון בקליפורניה.)

כדי לעמוד במשימת הכתיבה שלו, הסטייליסט שלנו צריך להגיד משהו על הדברים שעליהם הוא כותב:

  • החליפות המפונפנות החדשות ולמה אף אחד לא לובש אותן
  • נעליים צחורות ואיך הן מתאימות במיוחד לאירועים של 2020
  • מסגרת המשקפיים האיקונית שלעולם תישאר אופנתית (והאם היא מתאימה לזקנים של זמננו) 

אל תשכחו: אתם צריכים התרחשות אמיתית בנושא הפוסט שלכם, או לפחות דעה נחרצת על הנושא – כדי שתוכלו לכתוב אייטם בעל ערך.

הדרך הכי טובה להתחיל היא לקרוא לי ולעשות את זה ביחד. ואם זה רק אתם, כדאי לכם פשוט להירשם לסדנאות הזום או לקורסים הדיגיטליים.

מקווה שיש לכם שבוע טוב. ושאתם זוכרים שאנחנו ביחד. כל הזמן.

אהבתם? שתפו את הפוסט
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה ריקהבחזרה לחנות