מפצחים את המטריקס

אתמול ראיתי פלא בהתרחשות. ראיתי נס. בטח לאנשים כמוני.

ראיתי 12 אנשים שהגיעו בתשע בבוקר בלי לדעת הרבה על כתיבה.

בתשע הם היו בחדרי העבודה ובמשרדים שלהם. בעשר הם היו שקועים בתוך המקלדות. ב-11 היו לנו חמישה מאמרים מוכנים. באחת בצהריים התפזרנו, מחוזקים ב-12 מאמרים מוכנים עבור מחלקות השיווק והדיגיטל של שלל מחלקות באחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בישראל. נשאר רק לערוך טיפה וזהו.

ונזכרתי שוב, שמי שלא עובד בתוכן מצליח גם לא לעשות מהכתיבה עניין גדול. שהאנשים האלה צריכים הדרכה קצרה, הבנה של התהליך וקמצוץ של השראה, זה הכל.

ומשם?

אחרי חצי שעה, יש כבר אנשים בצד השני של הזום שמקשיבים רק באוזן אחת. יתר תשומת הלב שלהם כבר מצויה במאמר. הם כותבים בזמן שאני עדיין מדבר. הם כבר יודעים מה לעשות.

יש נס בכתיבה של כותבים לא מקצועיים, כי הם לא תקועים בחששות הבסיסיים שלהם: יהיה טוב או לא? זו פשוט עבודה נוספת שהם עושים למען הדבר הגדול שבו הם עסוקים יום יום. סה טו. וזה אפילו כיף, כי לומדים דברים חדשים ויוצאים מהשגרה.

ואם מכוונים אותם רק מעט, יש להם יכולת מעוררת השתאות: להנגיש, להנכיח ולספר על התחום. הם צריכים כלים בסיסיים, מסגרת וארטילריה עריכתית. וכשעושים את זה בזום, הם מוותרים אפילו על הבורקס המנדטורי.

תחשבו על פרויקטי מיתוג המעסיק שלכם. על התחרות על טלנטים. על המרקטינג שלכם. קבוצה כל כך קטנה שעושה כל כך הרבה תוכן בכל כך מעט זמן פותחת אפשרויות אינסופיות עבור מחלקות HR ומרקטינג חכמות. זה כוח עבודה ללא תחרות שמגדיל את התפוקה שלכם בסדרי גודל – ובסוף יוצא מהתהליך הזה אסיר תודה: מחוזק, מועצם ומאושר.

נס. תאמינו לי. פשוט נס.

בחודש הבא נעשה עוד אחד.

צפריר

צפריר בשן

צפריר בשן

מספר סיפורים, כותב ומנחה סדנאות כתיבה לעסקים.

אני עובד עם לקוחות גדולים וקטנים – כאלה שצריכים עזרה כדי לספר את הסיפור שלהם, לכתוב את התסריט, הנאום או את הפוסט שלהם ואפילו לשפר את המסרים שלהם. חוץ מזה, אני מדריך עסקים ואנשים שרוצים לכתוב ולהעביר מסרים בעצמם.

אהבתם? שתפו את הפוסט
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה ריקהבחזרה לחנות