איך להקים רשימת תפוצה

איך להקים רשימת תפוצה

אהלן אהלן,

היום מתחילים לעבוד על רשימות תפוצה.

איך עושים את זה?

קודם כל מחליטים:

  • בשביל מה אני עושה את זה? (כדי שיידעו מי אני? כדי למכור שירותים או מוצרים? כדי לעשות משהו מגניב? כדי לבטא את עצמי? כדי לעצבן כמה שיותר אנשים במינימום זמן?)
  • למי אני כותב – מיהם קהלי היעד המרכזיים שלי? האם אני יכול להגיד עליהם כמה מילים?
  • על מה אני כותב? על העבודה שלי? על החיים שלי? טיפים על העיסוק שלי? על החיים של הקוראים שלי?
  • באיזו תדירות אני כותב – פעם ביום? (אולי זה יותר מדי בשביל הקוראים, אולי זה יותר מדי בשבילי), פעם בשלושה ימים? פעם בשבוע? פחות? אני ממליץ לכתוב לפחות פעם בשבוע. אחרת יש סיכוי סביר שלא יזכרו מי אתם.

אחר כך בוחרים פלטפורמה:

הכי קלות לשימוש (בעיני): רב-מסר וסמוב הישראליות. עם זאת, יש עוד המון המון אפשרויות גם בארץ וגם בחו”ל. בכל מקרה, אפשר לבחור אופציות חינם לשבועות הראשונים – ולהתנסות.

אחר כך מגדירים קבוצה ראשונה:

האנשים בוואטסאפ, בג’ימייל וברשתות החברתיות שלכם הם החשודים המיידיים. אני ממליץ לפנות אליהם פעם אחת ולהציע להם להצטרף. 

כדאי להציע באופן אטרקטיבי:

  • “אהלן שמעון, רוצה להצטרף לרשימת התפוצה שלי?” – לא כל כך טוב.
  • “אהלן שמעון, מהשבוע הבא אני מתחיל לכתוב על שיווק פעמיים בשבוע, רוצה לקבל את הדיוורים שלי?” – בסדר.
  • “אהלן שמעון, אני הולך לכתוב פעמיים בשבוע על הקשר בין ברוס ספרינגסטין למרתונים? רוצה לקבל את הדיוורים שלי?” אחלה.

תזכרו, אם שמעון לא מאשר באופן מפורש שהוא רוצה לקבל את המיילים שלכם – אסור לשלוח לו דיוורים. ובכלל, שימו לב לכללים, כי יש אנשים שתובעים את מי ששולח להם דיוורים שלא בהתאם לחוק.

אחר כך מגדירים מה יהיו הדיוורים הראשונים:

אני ממליץ בחום לשלוח לכל מצטרף חדש לרשימת התפוצה סדרה קצרה של דיוורים: חמישה, עשרה או כל מספר אחר שמתאים לכם. הדיוורים האלה בעצם מכניסים את הקורא לעולם שלכם. הם מרגילים אותו אליכם, וגם עוזרים לו להחליט אם הוא ממשיך להקשיב או נפרד מכם.

אתם צריכים לחשוב טוב טוב מה יהיה בדיוורים האלה. מה שאני ממליץ יותר מכל זה לא לשכוח: אתם לא מעניינים את הקוראים שלכם. הקוראים שלכם מתעניינים בעצמם ובמה שמועיל להם ומעניין אותם. תועילו להם ותעניינו אותם? אחלה. תספרו להם על התובנה שלכם מאתמול בבוקר? הרבה פחות אחלה.

(זה קטע, כי אנחנו נורא אוהבים לדבר על עצמנו, אבל שוב, הקוראים שלנו רוצים לשמוע על עצמם, לא עלינו.)

(וכן, רבים רבים ייפרדו מכם ויסירו את עצמם מהרשימה. גם אמא שלכם. זה לא קשור אליכם. זה קשור להחלטות שהם עושים לגבי הדיוורים שהם קוראים. כל מה שאתם יכולים לעשות כדי להשפיע על ההחלטות האלה זה לכתוב את הדיוורים הכי טובים שיש. וכן, גם אז אנשים יסירו את עצמם.)

זה הכל?

לא, זה לא הכל. אחר כך תצטרכו להחליט איך אתם ממשיכים להביא אנשים לרשימת התפוצה, מה אתם כותבים במגנטים שלכם, כמה אתם מוכנים להשקיע בעניין הזה בזמן ובכסף ועוד החלטות לא קלות.

מה שכן, אין אפס, רשימות תפוצה כנראה ימשיכו להיות הכלי הכי יעיל והכי כלכלי לעסקים קטנים וגדולים לתקשר באופן אפקטיבי ללקוחות שלהם, ולשווק להם בעלויות הנמוכות ביותר.

בקיצור, כדאי להתחיל. מתי? עכשיו זה זמן טוב.

יאללה, שיהיה לכם יום שאין דברים כאלה. ממש ממש. נתראה בקרוב,

צפריר


תזכורת חשובה: שעה שלמה שלי על כתיבה שיווקית בבלוג המקסים של בוריס גורליק, רעיון עבודה.

אהבתם? שתפו את הפוסט
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה ריקהבחזרה לחנות